Script pro pridani vice users.

Tom Meinlschmidt tomas na meinlschmidt.org
Pátek Únor 13 16:07:41 CET 2004

On Fri, 13 Feb 2004 15:38:16 +0100
"David Michal" <david.michal na rabatcr.cz> wrote:

> [...]
>
> Novak;Franta Novak;heslo
> .
> .
>
> A premyslim jakym co nejmene pracnym zpusobem vytvorit account pro vsechny v
> users.txt. Mel by to byt nejaky script ktery by mi vytvoril novaka v passwd,
> sam by mu pridal heslo (umi adduser heslo jako parametr?). Dale vytvori pro
> novaka mailbox pro cyrus a nakonec vytvori alias franta.novak na domena.cz pro
> postfix. Nemate nekdo podobny script, ktery by toto resil, jiz hotovy? Na
> formatu souboru users.txt nijak netrvam, ten muzu zmenit jakkoliv.

useradd umi heslo jako parametr, ale musite mu davat heslo v crypt tvaru, po pridani vsech useru do passwd udelat pwconv, aby se pouzivaly ty md5 hesla

viz man useradd

hesla muzete tvorit napr. takto:

 echo "heslo" | perl -e 'print crypt(<STDIN>,"22");'

kde to '22' je salt (ten si zvolite)

takze neni problem si napsat jednoduchy perl script, ktery vam to udela, napr.

cat uzivatele.txt | perl -e 'while(<>) {@data=split /;/;print "-d /home/".$data[0]." -p \"".crypt($data[2],"a3")."\" -c \"".$data[1]."\"";}' >> uzivatele-script.txt

pak staci tuten txt soubor prohnat pres useradd. napr
for radka in `cat uzivatele-script.txt`;do useradd $radka;done

stejnym zpusobem si muzete udelat script pro ty mailboxy

--
tm