up2date v White Box linuxu

Pondělí Únor 16 22:29:37 CET 2004

> On Mon, 16 Feb 2004, Pavel Lisy wrote:
>
> A můžete aktualizaci oproti službě current (www.linux.cz/current) ?
>
> Předpokládám že to půjde, tak jako všechny RH boxy co mám okolo, ale
> Enterprise jsem zatím nezkoušel...

Pouzivejte yum (vice viz man yum):

$ yum check-update
$ yum update
$ yum install balicek
$ yum clean

Neni potreba zadny server, repository je primo na primaru (updatu i
zrcadel). Pokud chcete videt, jak se to da delat automaticky s
mailovanim zpravy na zadanou adresu, podivejte se do balicku:

http://ftp.pslib.cz/pub/users/Milan.Kerslager/RHEL-3/RPMS/yum-2.0.4-2.1.20040103.ker.rhel3.noarch.rpm

a do souboru /etc/yum.conf a /etc/sysconfig/yum.cron.

Repository se vyrabi pomoci:

yum-arch /path/to/repository/RPMS

a pak se to zapise do /tc/yum.conf takhle:

[test]
name=Testing repository
baseurl=ftp://ftp.nekde.cz/path/to/repository/RPMS
        file:///path/to/repository/RPMS

Alternativni kopie repository je v prikladu primo na souborovem systemu,
repository se pozna podle existence podadresare headers, viz treba moje
ftp://ftp.vslib.cz/pub/local/milan.kerslager/RHEL-3/RPMS/.

PS: up2date stejne v WBEL pouziva nakonec yum (pokud byste chteli
    pouzivat current, pak se musi prekonfigurovat, ja balicek up2date
    rovnou mazu)

Takze pro aktualizaci WBEL3 a moznost instalace baliku by mel
/etc/yum.conf vypadat treba takhle (cisla jsou kvuli vynuceni poradi
prohledavani repositaru):

[main]
cachedir=/var/cache/yum
debuglevel=2
logfile=/var/log/yum.log
pkgpolicy=newest
distroverpkg=whitebox-release
tolerant=1
exactarch=1

[10-base]
name=White Box Enterprise Linux $releasever - $basearch - Base
baseurl=ftp://ftp.vslib.cz/pub/yum-repository/whiteboxlinux.org/$releasever/

[20-updates]
name=White Box Enterprise Linux $releasever - $basearch - Released Updates
baseurl=ftp://ftp.vslib.cz/pub/mirrors/whiteboxlinux.org/$releasever/en/updates/

#[50-updates-testing]
#name=White Box Enterprise Linux $releasever - $basearch - Testing Updates
#baseurl=ftp://ftp.vslib.cz/pub/local/milan.kerslager/RHEL-3/testing.updates/

[90-mypkgs]
name=Mylanovy RPM
baseurl=ftp://ftp.vslib.cz/pub/local/milan.kerslager/RHEL-3/RPMS/

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz