routovani verejne IP do lokalni site

Jan Povolný povolny na utrv.ujep.cz
Středa Únor 18 10:34:45 CET 2004

Dobry den,

mam celkem jednoduchy problem, ale ne a ne ho zprovoznit. Nejprve situace:

Mam linux server se dvema sitovkama, jedna ma verejne IP (eth0), druha ma
lokalni(eth1) a server poskytuje SNAT pro ctyri pocitace v lokalni siti.
Funkcni, bez problemu. Jenze ted bych potreboval jednu verejnou IP protlacit
na pocitac v te lokalni siti. Udelal jsem toto:

1. na vnitrni sitovce na serveru jsem nahodil dalsi volnou verejnou IP
(eth1:0)
2. nastavil jsem routu, ktera rika, ze pakety na verejnou IP pocitace na
lokalni siti pujdou pres rozhrani eth1 (vnitrni sitovka)
3. na firewallu jsem povolil veskerou komunikaci (pro test)
4. na pocitaci na lokalni siti jsem nahodil verejnou IP a nastavil branu na
verejnou IP na vnitrni sitovce (eth1:0) na linux serveru

DNS zustalo stejne, verejne, jako u SNATU.

A nechodi to. Pingnu z lokalniho pocitace sam sebe (verejne), pingnu branu
(eth1:0), pingnu i verejnou sitovku na serveru (eth0), ale dal se nedostanu.
Pokud se vratim zpet na lokalni SNATovane IP, tak to jde v pohode.

Vim ,ze to neni zrovna koser zapojeni, ale potreboval bych, aby pocitac mel
verejnou IP a pritom zustal zapojen ve stavajici fyzicke strukture.

Diky
Jan Povolny