OT:fayn a linux

Robert Vojta robert na v0jta.net
Středa Únor 18 21:09:54 CET 2004

Jan Povolný <povolny na utrv.ujep.cz> writes:

> zakoupil jsem USB Start pack ceske IP telefonie od FAYNu, pod Windows to
> samozrejme chodi, protoze vyrobce dodava software, bylo mi receno, ze to
> chodi i pod linuxem a ze staci stahnout H323 klienta. Nasel jsem nejake
> textove, ale potreboval bych neco grafickeho komfortniho.

Dobrý večer,
  pod Linuxem to samozřejmě "nechodí", protože není
ovladač. Zprovozníte to jako zvukovou kartu, ale rovnou zapomeňte na
tlačítka a další funkce telefonu. Uvnitř je čip do kterého musí
ovladač při inicializaci nahrát SW, aby ten telefon pracoval tak jak
má (tlačítka, ...).

  Tento ovladač (pro Linux) nebude s největší pravděpodobností
k dispozici protože k Windows verzi nejsou zdrojové kódy. Ovladač do
Windows byl vytvořen a předělán tak, že se provedl reverse
engineering, něco málo se v binárce upravilo a výsledek se používá pro
Windows.

  Chce-li si s tím někdo více hrát, jedná se o čip Tiger Jet, který by
dle mých informací měl být nějakým způsobem podporován. Tyto informace
doluju z paměti, jsou uloženy velmi hluboko a neručím za ně ...

> Pokud nekdo provozuje FAYN na Linuxu, prosim, kontaktujte me na e-mail. Rad
> bych resil i podporu USB telefonu, ktery se pod Windows tvari jako klasicke
> HID zarizeni zvukovka a me se ho nedari nijak zprovoznit.

  Pár hintů ...

  a) pro úspěšnou registraci je nutné mít správně nastavený čas

     maximální absolutní odchylka jsou 2 hodiny

     v případě, že čas je špatně nastaven (včetně zóny, ...) vrátí se
     chybový kód - špatné heslo, pozor na to

     pokusíte-li se zaregistrovat a budete asi 5x neúspěšný, musíte
     chvíli vyčkat, určitý čas bude vaše konto blokováno

     pokud máte prepaid konto, nelze se registrovat z více míst ke
     gatekeeperovi, žádost o registraci bude zamítnuta

     chcete-li se registrovat z jiné IP adresy, je nutné původního
     klienta _odregistrovat_ od gatekeepera, pokud tak neučiníte,
     budete muset počkat než předchozí spojení vytimeoutuje a pak se
     teprve můžete znovu přihlásit - platí pro prepaid konto u kterého
     se lze přihlásit pouze z jednoho místa

  b) chcete-li si zavolat pomocí ohphone (textový nástroj)

     ohphone -g gkp.fayn.cz -u user-name --password heslo -T cislo

     například

     ohphone -g gkp.fayn.cz -u ferda --password heslo -T 602123456

     Je obsažen v Mandraku a dá se ze src.rpm bez problémů zkompilovat
     i na Fedoře - tady pozor, je nutné nalinkovat openh323, pwlib
     podle požadavků toho balíku (u Mandraku jsou v /usr/lib/openh323,
     ve Fedoře jsou v /usr/share/openh323)

  c) Gnome Meeting (grafický nástroj)

     To se mi bohužel zatím nepodařilo rozchodit, ale pracuju na
     tom. Všechny údaje vyplním správně a stále hlásí, že se
     nepodařilo najít gatekeepera. Přitom nad stejnou libkou pustím
     ohphone a to funguje normálně, někde bude nějaký bug ...

     Až to vyřeším, napíšu.

--
Robert Vojta