load balancing, http session (fwd)

goro na mga.sk goro na mga.sk
Čtvrtek Únor 19 11:11:02 CET 2004

zdravim,

potrebujem urobit cluster webservrov. problem je, ze potrebujem urobit
vstupny load balancing na tie web servre a neviem, ci je to mozne urobit na
urovni routra (pripadne vyssie?) tak, aby mi rozdeloval connections podla
dvoch pravidiel:

1. pokial ide nova connection --> pridel ju najmenej zatazenemu (najmenej
connection-ov) servru (prip. hociakemu este "zijucemu" :)

2. pokial sa jedna o uz existujuce connection s poslednou dobou pristupu
mensou ako X (doba zivotnosti http session), presmeruj poziadavku na server,
na ktory isla ta poziadavka aj predtym.

na skomplikovanie predpokladajme, ze nepouzivam persistent connections.

teoreticky si muozem urobit crossserver session managment, ale je to
zbytocna praca, cas aj rezia na servri pokial to ide urobit systemovo.
nakolko som v archive nic rozumne nenasiel, skusam takto.

vdaka