jak nastavit práva?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Únor 19 16:17:16 CET 2004

On Thu, Feb 19, 2004 at 12:10:09PM +0100, Jaroslav Lukesh wrote:
> tak tedy přiznám se že už vůbec nechápu rwx systém práv unixu (přiznám
> se rovnou bez mučení, že nechápu sticky bit neboť ještě nebyla potřeba
> ho chápat; ale když mi ho někdo polopaticky vysvětlíte, budu jen rád).

Sticky je nejzahadnejsi bit unixovych prav, ktery je naprosto
jednoduchy. Mate adresar /tmp/, kam potrebujete, aby kazdy uzivatel
mohl vytvaret a mazat soubory(adresare). Pokud nastavite prava rwxrwxrwx
tak si budou moci mazat soubory i mezi sebou. To nastve. Sticky slouzi
k tomu, ze v adresari s nastavenym timto bitem se pred mazanim/zmene
kontroluje, zda-li jste vlastnikem toho souboru. Takze v adresari s
pravy rwxrwxrwx+sticky nesmazete cizi soubor.

-- Dalibor Straka