Trustix - nemuzu nabootovat z CD na starsim stroji

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Pátek Únor 20 09:39:02 CET 2004

Kovar Jan wrote/napsal:
: Dobry den.
:
: Chtel jsem dat na svoji branu do netu trustix, jenze nemuzu nabootovat z CD.
: Jedna se o starsi pocitac (P200 s novejsi CD-ROM mechanikou) Vubec nezacne z
: CD bootovat. Na tom samem pocitaci ale z CD bez problemu nabootuju Fedora
: core 1. A z toho CD s Trustix zase bez problemu nabootuju na novejsim PC,
: takze CD asi taky neni spatne.
: V cem muze byt chyba? Muze to byt mechanikou? Jako naschval ani na jednom PC
: nemam zrovna funkcni disketovou mechaniku. Budu ji muset zprovoznit a zkusim
: nabootovat z diskety. Ale jen stejne me zajima, proc to nejede. Mate nekdo
: tip?

   Víme :-) Nebo alespoň myslíme, že víme.

   Existuje několik různých způsobů bootování z CD, nevím jak se jmenují
a který je který, ale funguje to takhle:
  a) - na CD je image diskety (1.44MB, 2.88MB), který si BIOS natáhne do paměti
     a předá mu řízení
  b) - na CD je image disku, dále jako a)

  Pokud BIOS nepodporuje patřičný formát bootování, tak nenabootuje.

  Já jsem na to narazil u dvou CD a starší HP Vectry, kde na jednom CD byl
image 1.44MB a na druhém 2.88MB diskety. Dokud jsem neupdatoval BIOS,
nebyla schopná bootovat z 2.88MB diskety.

   Předpokládám, že to je něčím podobným.

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>