Mobil s GPRS a linux -- USB kabel

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Sobota Únor 21 17:54:44 CET 2004

Zdravim.

Marne hledam nejaky prehled toho, jake mobily lze bezproblemove pripojit
do linuxu pres USB kabel, hlavne za ucelem pripojeni na Internet.

Je mi jasne, ze jde vzdycky jen o nejakou formu prevodniku USB-serial, a
ze pocet pouzitych chipu je shora omezen a vetsina v linuxu pujde. Nicmene
uz jsem objevil napr. nejaky Alcatel, jehoz kabel podle lidi s linux-USB
nechodi.

Kdyz se zprovozni kabel, tak uz (pokud to dobre chapu) by to mela byt
klasicka komunikace pres AT prikazy + ppp spojeni (nebo operatori
pouzivaji i neco jineho, napr. pptp?). Na nejake jine komunikaci s tim
mobilem netrvam, i kdyz by pochopitelne byla vyhodou.

Muzete neco doporucit, pripadne odkaz na nejake relevantni zdroje?
Predesilam, ze mi nejde o to koupit si mobil, spis se snazim nejak
zmapovat soucasnou situaci ohledne GPRS + linuxu u nas.

-- Honza