nekompatibilita mezi GPL a XFree86 version 1.1?

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Sobota Únor 21 23:31:01 CET 2004

On Sat, 21 Feb 2004, Zdenek Prchal wrote:

> Nova release 4.4.0 XFree86 ma ponekud pozmenenou licenci proti predchozi
> verzi. Ve FAQ se pravi, ze je nekompatibilni s GPL, nicmene jsem tak
> uplne nepochopil, v cem konkretne ta nekompatibilita vezi. Mohl by to
> nekdo, kdo se v tom orientuje lepe, pokud mozno podrobneji objasnit?

Na tohle uz bylo elektronu vyplytvano az dost (jeste ze jdou
recyklovatelne). Zkuste zacit treba tady:

http://freedesktop.org/pipermail/x-packagers/2004-February/000003.html
http://freedesktop.org/pipermail/x-packagers/2004-February/000004.html
http://archives.mandrakelinux.com/cooker/2004-02/msg04596.php
http://thread.gmane.org/gmane.linux.gentoo.devel/15996

Osobne doufam, ze tenhle posledni vystrelek povede k nejakmu fork() celeho
XFree86, a ze vysledkem bude verze, ktera si konecne zaslouzi sve jmeno.
On totiz i pres licenci 1.0 kompatibilni s GPL byl vyvoj XFree86 dost
zavreny (resp. lidi kteri do nich externe prispivali meli vetsinou dost
nelichotive komentare).

-- Honza Houstek