hotkeys zamrza

Lubos Moscovic herrman na herrman.sk
Neděle Únor 22 00:16:18 CET 2004

Zdravim vsetkych.
Uz nejaky cas uspesne pouzivam linux na desktope, ale mam mensi problem
s vyuzitim multimedialnych klaves na mojej klavesnici.
Na ich ovladanie pouzivam programek hotkeys v0.5.7.1. Funguje skvelo, az
na jednu malickost. Tuhne (pada, neposlucha - nazvyte si
to ako chcete 8-)) ). Program chvilu funguje ale po spusteni lubovolnej
aplikaciie prestane odpovedat. Nejde teda o cas, ale o vykonanie
akcie. Vykazuje to este jednu zvlastnost v spravani, uvediem konkretny
priklad.

Nabehne desktop, spustim hotkeys. Funguju az pokial nespusti nejaky
program, teraz napr. mozillu. Hotkeys prestanu fungovat.
Zabijem ich z konzoly (procesy totizto ostanu visiet) a na novo spustim.
Hotkeys funguju, spustenie alebo pouzivanie mozilly im
uz viac nevadi. Takyto postup je aj pri vacsine ostatnych programov, az
na Xchat. Spustenie Xchatu hotkeys opat znefunkcni, ale tentokrat
po ich restartovani funguju vzdy len do okamihu, pokial si neotvorim
okno Xchatu. Zjavne sa teda nemaju radi 8-)).

Myslim, ze moj problem ste pochopili, a tak vas otazka nemoze zaskocit.
Co sa  deje a  ako to  vyriesit?  Potesi ma akekolvek  riesenie,
vcetne rady aky iny alternativny soft mozem pouzit. Skusal som uz
vselico, co sa tyka diagnostiky problemu (nastavit logovanie hotkeysov
na max - co neviedlo k nicomu, na googly to vyzera ze takyto problem
neexistuje...).

Co sa tyka mojho systemu, tak fachcim na debianovi - sid (problem vsak
pretrvava uz od doby, ked som mal este stabilneho woodyho).
Hotkeys v0.5.7.1 pochopitelne z deb balicka. Klavesnica - Micro$oft
natural multimedia keyboard (Ze by tucniak zacitil Billa? 8-))).

Vopred dakujem za vsetky rady.

So sudruzskym pozdravom
Lubos "herrman" Moscovic
HOWG