=?8859_2?B?WuFsb2hvduFu7SA=?=tar/cpio/afio

=?8859_2?B?THVr4bkg?=Matela linux na vemat.cz
Úterý Únor 24 09:40:49 CET 2004

Zdravim vsechny,

> A kdyz si ji zapnete, tak to vyjde uplne nastejno. Gzip to stejne
> pakuje blokove, takze pri poskozeni jsou poskozene pouze
> postizene bloky.

Na http://unix.felk.cvut.cz/vps/cv5.html jsem se docetl toto:

Komprimovat zálohy s sebou přináší nemalé riziko, že při poškození
několika bitů zálohy, přijdete o větší část zálohovaných dat. Pokud
tedy od zálohy požadujete zaručenou dostupnost je komprimace na
zvážení.
Poněkud přijatelnější způsob komprimace nabízí varianta programu
cpio s názvem afio, která komprimuje zálohu po jednotlivých
souborech. Při výskytu chyb tak přijdete "pouze" o určité soubory.

No a ja jsem komprimaci docela naklonen (zatim, dokud mi to nekdo
nevyvrati) a chtel jsem se zeptat, zda nekdo tady na linux.cz uz afio
ocenil, diky nejakemu prusvihu s vadnym mediem nebo kvuli jinemu
poskozeni zalohy. Jestli se to zkratka nekomu osvedcilo.

> Taky jsem nepochopil tu uvahu. Pokud nekdo ocekava poskozeni
> zalohovaciho media, tak by mel predevsim zvazit, zda ma cenu
> takove zalohy vubec provadet.

No muze se treba stat, ze se CD-R/RW/DVD skrabne a pak muze byt
urcita cast zalohy v haji. A je lepsi je s timhle pocitat a vedet, ze
ztratim "pouze" par souboru nez vse.

Dik za nazor

Lukas