boot live CD teoreticky

Úterý Únor 24 15:42:54 CET 2004

On Tue, Feb 24, 2004 at 12:25:25AM +0100, Jirka Kosina wrote:

> Kdyz bootujete pocitac z CDcka, existuje dobre definovany postup jak na
> nem BIOS najde boot sector, a skoci do nej. V boot sectoru jsou
> (zjednodusene receno) instrukce ktere zajisti, ze se pusti nejaky
> bootloader (napriklad grub, lilo), ktere umi pak dale natahnout image
> kernel ktery je ulozeny na CDcku (a pripadne mu predat dalsi informace
> (parametry)).
>
> V man mkisofs najdete dobre popsane jak vytvorit iso image CDcka ktere
> bude bootovaci (budete k tomu potrebovat napriklad image bootovaci
> diskety, pripadne image hard disku ve specialnim formatu, apod.).

> [...]

Nelisi se od HDD pri primem bootu, na ktery potrebujete BIOS, ktery
rozumi formatu ISO9660. Starsi (vice kompatibilni) zpusob je emulace FDD
(na CD se umisti obraz bootovaci diskety).

Primy boot provozuji i (instalacni CD) Win2000, takze problem s primym
bootem budete mit u obstarozniho HW (P100 apod). Nicmene to se obchazi
tak, ze nabootujete z FDD a dal se jede uz z CD.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz