Re: Překlad Gentoo Handbook

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Středa Únor 25 05:00:49 CET 2004

Ahoj,

  dokončil  jsem  překlad  Gentoo  Handbook. K dispozici se samozřejmě
  zdrojový  XML  DocBook  a  kromě něj i formáty PDF, RTF a samozřejmě
  HTML (v jednom velkém souboru i po částech). K dispozici je opět na
  adrese

  http://www.fuzzy.cz/gentoo/gentoo.htm

  Původně  byly k dispozici i formáty DVI a PS, ale po přeložení druhé
  části  se  mi  překlad  pomocí  programů  docbook2(dvi|ps|pdf), čili
  pomocí   (DSSSL  stylů)  nedaří.  Dle  mých  výzkumů  tyto  nástroje
  používají TeX a jejich překlad není zrovna bezchybný, takže chyba je
  možná v tom.

  HTML nově generuji pomoxí XSL stylů (konkrétně Xalan-J), a i když to
  chvílemi skřípe a ne vše je přesně tak jak bych si představoval, ale
  to se snad zlepší.

  Formát  RTF  se  mi  vygenerovat  podařilo,  a protože mám přístup k
  Acrobatu,  převedl jsem jej na PDF, takže alespoň něco. Nicméně bych
  rád  co  nejdříve  přešel výhradně na XSL styly jako v případě HTML.
  Částečný úspěch jsem zaznamenal když se mi povedlo XML převést na FO
  a  následně pomocí FOPu i na celkem slušně vypadající PDF, ale ještě
  to není ono (to PDF z RTF vypadá lépe).

  Zkoušel  jsem  PassiveTeX (xmltex a pdfxmltex) a FOP, ale nepochodil
  jsem  tak jak bych si představoval. Řešení postavené na TeXu jsou mi
  sice  sympatické  neboť  TeX  poměrně často používám, ale bohužel se
  neosvědčilo  -  xmltex sice vyprodukuje pdf soubor, ale ten nevypadá
  zrovna  překrásně,  a pdfxmltex pro jistotu rovnou generuje neplatné
  PDF.

  Pokud  někdo  XML  zpracováváte  pomocí  XSL a následně některého FO
  procesoru,  zkuste prosím převést tento XML soubor, a pokud se vám z
  něj povede vygenerovat rozumné PDF dejte mi vědět.

  FOP  vypadá  z mého pohledu nejlépe - sice se mi ho ještě nepodařilo
  přemluvit  aby  používal  české dělení slov, ale k používání českých
  fontů  (češtiny)  se  mi  ho  přemluvit  podařilo.  Teď ještě trochu
  vylepšit  ten  vzhled  generovaného souboru (je o něco horší než PDF
  které vznikne z RTF) a bude to ono.