Podivné chování komanda "ps"

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Středa Únor 25 10:34:59 CET 2004

Zdravím,

vzhledem k mému boji se SAMBOU s ldap-em mám zapnutý poměrně bohatý
debug-level ve slapd a nss_ldap.
V logu se mi mimo očekávané věci objevují s minutovou periodou hledání
stejné skupiny neexistujících posixAccount-ů podle uidNumber resp. gidNumber
(čísla uid se změnila po přeplánování jobu, který byl původcem - viz. dále).
Protože mě otravovaly (znepřehledňovaly log) zapátral jsem po původci a
celkem rychle našel - monitoring provozu serveru každou minutu (cron)
zjišťuje (pomocí ps ax) počet procesů v systému. A právě tohle komando
způsobí prohledávání  passwd a potažmo ldap-u. Na disku jsem nenašel soubory
s takovým uid/gid a nepodařilo se mi ani zachytit běžící proces s takovým
uid. Netuší někdo, proč tyhle uid ps hledá ?

M. Vancl