Jak na backup primarniho disku v linuxu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Únor 26 12:06:03 CET 2004

On Thu, 26 Feb 2004, Stepan Kadlec wrote:

> 	udelat obraz souboroveho systemu a ne kopii souboru. sezente si
> program partimage. (jinak na vytvoreni obrazu samozrejme zadny program
> nepotrebujete:
>
> 	cat /dev/hda1 > /tmp/hda1.img  # hda1 samozrejme neni
> primountovane

No jo jenze ja tu zalohu samozrejme delam za chodu kdy je hda1 primontovane,
zalohovana masina musi bezet. Navic diky tomu ze beru jen soubory
nepotrebuji mit nahradni hda1 stejne velke.

Mimochodem - vim o cloveku ktery to takhle dela (pomoci dd) za chodu :-)
a funguje mu to. On ale dela cele hda.

> 	dd if=/dev/hda of=/tmp/hda.boot size=512 count=1
>
> 	ted mam v /tmp/hda1.img obraz hda1 1:1 a v /tmp/hda.boot mbr. kdyz
> tyhle obrazy zapisu zpet, dostanu puvodni stav. problem je, ze obraz hda1

Je nejak zaruceno ze pri vytvareni hda1 bude vzdycky zacinat na stejnem
miste ? Nemuze se stat ze bude o par sektoru jinde ? Pak by asi byl
zalohovany masterboot na nic.