apache-2.4.x a nefungujici perchild - VYRESENO

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Čtvrtek Únor 26 16:28:17 CET 2004

oldfrog.linux na volny.cz wrote:

> Tak jsem tvrde pristal pri svem pokusu zprovoznit
> apache s perchild multi processing modulem, skoncil
> jsem na nekonecnem chybovem hlaseni serveru:
>
>  [Mon Feb 23 19:49:39 2004] [emerg] (13)Permission denied: \
>  apr_proc_mutex_lock failed. Attempting to shutdown process \
>  gracefully.
>
> Motivaci byla lakava moznost nastavit efektivni uid
> a gid pro kazdy virtualhost zvlast.

Pro ucely archivu konference uvadim reseni:

K odstraneni chyboveho hlaseni 'apr_proc_mutex_lock failed'
pri pouziti perchild modulu serveru Apache 2.0.48 na linuxu
stacilo v hlavnim konfiguracnim souboru httpd.conf zadat
direktivu 'AcceptMutex' takto:

    <IfModule perchild.c>
        AcceptMutex fcntl
        # nasleduje bezne nastaveni perchild modulu
    </IfModule>

Toto reseni jsem nalezl zde:

    http://lists.suse.com/archive/suse-linux-e/2003-Jan/1228.html

Jelikoz motivaci bylo nastaveni uid a gid pro jednotlive virtual
hosty (v Apache 2.x.x direktivami '|ChildPerUserID' a| |'AssignUserID')|,
testoval jsem take devikuv patch pro Apache 1.3.x dostupny na

    http://luxik.cdi.cz/~devik/apache/

Ten umoznuje pouzit direktivu 'User' v ramci virtualniho hostu.
Patch jsem uspesne aplikoval a otestoval na Apachi 1.3.28.

Jelikoz perchild v Apachi 2.x.x neni povazovan za prilis odladeny,
je pro prakticke nasazeni asi vhodnejsi pouzit Apache 1.3.x
s devikovym patchem. Modul perchild zbyva pouzit tam, kde je vyzadovan
Apache 2.x.x.

Dlouhy uptime preje
OldFrog.

Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'