bash PS1 \H neukaze FQDN

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Čtvrtek Leden 1 20:46:48 CET 2004

V Čt, 01. 01. 2004 v 19:42, Ales Vizdal píše:
> The host name is usually set once at system startup in
> /etc/rc.d/rc.inet1  or  /etc/init.d/boot  (normally  by
> reading the contents of a file which contains the host name,
> e.g.  /etc/hostname).

Ja chapu, ze z /etc/hostname se nastavi hostname (tj. jmeno stroje bez
domainname casti, se kterou, kdyz se pozdeji spoji, vznikne teprve
FQDN). Otazka je, jestli /etc/hostname muze obsahovat FQDN. Z otazek
instalatoru Debianu jasne vyplyva, ze tam mam zadat jen jmeno masiny po
prvni tecku, cili jen a pouze jmeno masiny bez domeny, coz je shodou
okolnosti stejna definice jako v man bash pro PS1=\h. Mel jsem za to, ze
PS1=\H bude vypisovat FQDN, ale zrejme jsem se mylil.

Takze se zda, ze jine instalatory vam radi jinak a vy ostatni mate v
/etc/hostname ve skutecnosti FQDN. Zajimave. Je to tak spravne? Rychly
test u me ukazuje, ze prikaz hostname obsahuje jakousi elementarni
logiku, takze kdyz si dam "joy.home" do /etc/hostname, tak "hostname -f"
nevypise "joy.home.home", ale jen spravne "joy.home". Muzu to tak tedy
nastavit na vsech strojich, ted je ale otazka, jake to muze mit vedlejsi
ucinky treba na apache, exim a dalsi. Proc by jinak Debian instalator
rikal, at tam dam jmeno stroje bez domenove casti?

Petr