gprs ukonceni spojeni

ondrakr ondrakr na volny.cz
Čtvrtek Leden 1 22:07:32 CET 2004

> Mam fedora core 1, a spojeni pres Eurotel Data Nonstop.
> Telefon Siemens C55 spojeny pres usb kabel.
> Vse bez problemu, pouze po radove 2 hodinach necinnosti (neni pohyb mysi
> ci stisky klavesnice) se vypne telefon. Pri aktivni praci vse v poradku.
> Telefon se vypina i pri vytizene lince a co dale, spojeni je stale
> "aktivni" -
> system nevi ze se modem vypnul. Zda se system jaksi telefon uspi.
> Timeout samozrejmne nastaveny na 0. Ve /var/log/messages nic souvysejiciho.
>
> Bohuzel sem nikde nenasel relevantni informace vztahujici se k tomuto
> [...]

Mam stejny telefon pripojeny pres usb kabel pomoci podulu pl2303. Taky GPRS
Eurotel. Obcas stane ze podivna vec. Spojeni jako by dal existuje ale pakety
smerem ke mne prestanou chodit. Proste chodi je smerem ven a zadne odpovedi.
Napravi to jedine ukonceni ppp a znovu navazani spojeni.

Jinak v normalnim provozu neni nutny zadny provoz pro udrzeni spojeni ppp. Mam
treba cely den aktivni pripojeni aniz by na nem byl nejaky provoz a nespadne.

Podle meho nazoru je vas problem v tom ze nechate stahovat treba pres noc
dejme tomu iso a rano je telefon vypnuty a ppp dal existuje. To je celkem
logicka vec. Telefon se totiz nestiha dobijet - vydej energie na vysilani je
vyssi nez prijem pres USB a tak se pomalu vybiji baterka. To se stava pri
dlouhem stahovani velkych souboru, radove nad cca 6 hodin na plne nabitou
baterku. Proste to chce obcas pauzu aby se zastavilo vysílání a dobil
akumulátor v telefonu. (nemusi se prerusit ppp staci zastavit jen tok dat)
Nejde stahovat nepretrzite nonstop neomezenou dobu.  Treba ale pri normalnim
serfovani / chatovani staci  pauzy mezi posilanim paketu aby se telefon
dobijel a funguje to velmi dlouho netusim jak :-) aniz by se to vybilo. Cele
by to resilo asi nejake jine (externi napajeni) ale takovy kabel pro Siemens
C55 pokud vim neexistuje - jedine ho zbastlit :)