otazky

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Sobota Leden 3 13:02:17 CET 2004

> Presne o tu "vyjimku" sa zaujimam. Som nevedel ci procesor s HT sa berie
> ako dva procesory a treba SMP kernel, alebo si vystacim aj s normalnym
> kernelom, kedze je to fyzicky jeden procesor. Takze by som si mal
> vystacit s normalnym kernelom (nie SMP) a mal by som vediet vyuzit ten
> HT.

To jste to pekne zamotal. Pokud pouzijete UP kernel, tak se zadny HT
nekona (mate 1, slovy jeden, procesor - fyzicky i virtualni).

Pokud chcete ten zazrak techniky pouzit, tak musite pochopitelne mit SMP
kernel, procesor s HT, desku, ktera to podporuje a zapnuty HT v BIOSu
(pokud tam takova volba je). Pak je celkem slusna pravdepodobnost, ze
kernel nadetekuje dva (virtualni) procesory (*). Jestli se to vyplati je
dost diskutabilni -- u urciteho druhu zateze se asi vyhoda HT trochu
projevi, protivahou bude ale SMP kernel, coz jak uz jsem psal znamena
vetsi overhead a potencialni problemy (zkuste si na tom treba provozovat
nejakou WiFi kartu <g>).

Zapinat HT zacina mit smysl u fyzicky dvou- a vice-procesorovych stroju,
kde uz zjednodusene receno neni co ztratit (SMP kernel mam tak jako tak).
Nicmene scheduler na takovem systemu by mel vedet, ktere virtualni
procesory sidli na stejnem fyzickem, protoze jinak by to prineslo vic
skody nez uzitku (Jirka Kosina mi nedavno odpovidal, ze by snad nejak
rozume mela fungovat jadra od 2.4.17 vyse).

Pro ilustraci - hraju si ted se serverem co ma 2x Xeon 2.4GHz/533 a doba
kompilace jadra 2.4.23 s vypnutym HT a make -j 2 se od make -j 4 se
zapnutym HT lisi asi o 15% (ve prospech HT).

-- Honza Houstek

(*) V lkml se pred casem resily nejake problemy se spatnou detekci poctu
procesoru v HT systemech - souviselo to nejak s ACPI a bylo to cele dost
zmatene.