Mozilla Mail a vytacene spojeni

Sobota Leden 3 00:59:02 CET 2004

On Thu, 1 Jan 2004, Jaroslav Lukesh wrote:

> No to by ale nebyl vsechen hnuj na dvore, ona potvurka kdyz spojeni
> ukoncim (mozilla porad jede), pripojim se a chci vyzvednout postu,
> proste nic nevyzvedne, musim z moozilly vystoupit a nastoupit :( pak ji
> teprve vyzvedne. Nekdy (ne vzdy) do statusbaru napise resolving host.

Pravdepodobne se zmeni DNS servery a ty stare s timm novym pripojenim
nefunguji. Problem je, ze procesy pouzivajici DNS si pri prvnim pouziti
zapamatuji obsah /etc/resolv.conf a jeho zmeny pak neberou na vedomi.

Reseni je mozne dvema zpusoby:

1. spustit nejaky DNS forwarder/resolver, dat do /etc/resolv.conf
   nameserver 127.0.0.1 a premluvit skripty osetrujici konfiguraci
   site, aby informaci o DNS serverech nepsaly do /etc/resolv.conf,
   ale nekam do konfigurace toho forwarderu/resolveru

2. pouzit nscd, ktery odchyti vsechna volani typu gethostbyname()
   a pri zmene /etc/resolv.conf restartovat jen tento proces

Ja jsem na svem nb pouzil reseni c. 2, pricemz jsem vyrobil nize citovany
skript, ktery je zapojen do masinerie konfigurujici sitova rozhrani
(/sbin/ifup-local na RH).

<---snip--->
#!/bin/sh

umask 066

cached=/var/cache/recent-resolv.conf

if test -f $cached && cmp -s /etc/resolv.conf $cached; then
	exit 0
else
	set -e
	newr=/etc/resolv.conf.new.$$
	grep '^nameserver' /etc/resolv.conf > $newr
	cat /etc/resolv.conf-template >> $newr
	chown root:root $newr
	chmod a+r $newr
	mv -f $newr /etc/resolv.conf
	/sbin/service nscd restart >/dev/null 2>&1
	rm -f $cached
	cp -f -p /etc/resolv.conf $cached
fi

Ta fligna s /etc/resolv.conf-template je tam z toho duvodu, aby veci jako
domain nebo search zustavaly v puvodnim zneni.

Jestli s tim Mozilla umi posilat postu, to nevim, ale urcite zvladne, ze
je spustena dlouhodobe a browsim s ni po webu z ruznych siti vcetne
dialupu.