smb a group u vytvorenych souboru

=?8859_2?B?THVr4bkg?=Matela linux na vemat.cz
Pondělí Leden 5 15:22:24 CET 2004

Zdravim,

Hledal jsem v serialu na rootu (Tanec s Okny) ale i na ruznych howto, ale na odpoved na nasledujici problem jsem neprisel. Nejsem si ted jisty jestli problem souvisi primo se Sambou nebo s necim jinym.

v adresari /srv/samba/ucetni_sw jsou data z win ucetniho programu. K tomu adresari maji pravo clenove skupiny
ucetni (adam bedrich cenek, a tito jednotlivy uzivatele jsou zaroven cleny skupiny users)

ucetni_sw      adam   ucetni   rwx rwx ---

Kdyz vsak napriklad cenek zkopiruje do tohoto adresare soubor, vytvori se s:
soubor.txt     cenek  users    rw- rw- ---

Vadi mi zkratka to, ze neni
soubor.txt     cenek  ucetni   rw- rw- ---

Lze v share [ucetni_sw] nastavit nejakou volbu, tak aby se vytvarely soubory s pravy cenek ucetni rw- rw- ---?
Pomuze volba    write list = @ucetni ?
To jedine se mi intuitivne zda, ze by pomohlo, ale naproti tomu jsem nasel komentar:
Any share can have a list of users who can write to that share (Nic se nerika o tom s jakou group bude soubor asociovan)

V SuSE (v YaSTu) mam moznost nastavit, zda uzivatele adam, bedrich a cenek budou prednostne v nejake skupine (napr. ucetni), ale to se mi take moc nelibi a myslim, ze to stejne nepovede k cili.

Dik za kazdy napad

Lukas