LBA a linux

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Leden 6 12:26:41 CET 2004

> Dobry den,
  Zdravim,

> mam doma comp( Athlon 2400+, 512MB, 80GB HD,Gforce4 MX viz priloha) a p=
> okousel jsem se na nej nainstaloval Mandrake 9.0 pri bootu z CD mi to p=
> ri vypisu z jadra hazi hlasky :
>
> Hda:lost interrupt
> Hdc:lost interrupt
> Hdd:lost interrupt
  S nejvetsi pravdepodobnosti jatru nedela uplne dobre pouzity IDE
radic, resp. ma problemy s jeho UDMA modem.
  Vyzkousel bych nainstalovat system s jadrem nastartovanym v PIO modu a
prelozit 2.4.24 jadro a pohrat si s nastavenim. Jinak mam dojem, ze SiS IDE
(http://gyver.homeip.net/sis5513/) je uz nejakou dobu udrzovan ve
vanilla jadre, takze neni zapotrebi zadny externi patch.
  Vyzkousej tedy bud generic PCI IDE s vypnutou podporou SiS nebo naopak
zapnutou podporu pro SiS, alespon v 1 pripade by to mohlo chodit.

> pak to jede dale, ale pri spousteni instalace to zatuhne. Stejne trable=
> jsem mel pri instalaci SUSE 7,3 live cd.
> Zkousel jsem pouzit( v mandrake) k bootu jadro 2.2 a instalace normalne=
> nabehla nicmene jsem po instalaci nebyl schopen spustit mandrake.
  To bych nedelal, zrovna v jarech 2.2 je podpora IDE nejaka vselijaka,
jen ne pouzitelna (na vetsine radicich a jinak nez v PIO modu).

> Jo a jeste jedna vec: Jak je na tom linux a LBA. V manualu od desky jse=
> m nasel ze Unixy a LBA se nemaji radi. LBA mam zapnute.
  1) Linux != Unix
  2) Manual je zmatenej
  Jinak v principu, vsechny dnes pouzivane UNIXove systemy v aktualnich
vezrich (presneji vsechny, ktere obsahuji podporu IDE, protoze LBA je only IDE
zalezitost) nemaji s LBA problemy (nejsem si akorat zcela jisty minixem), takze tady bych problemy nehledal asi.

> Jestli nekdo vite, co s tim, tak napiste. dik Tonda
  Jeste pokud to zatuhava i jinde nez pri detekci disku, tak se muze hadat
nejaka busmaster PCI karta s IDE radicem, napr. me to dela VIA usb2
radic na Intel PIIX desce, pak pomaha vselijake prohazovani karet a v
nejake kombinaci to muze chodit.

  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz