Linux - Terminal server pro sitovou DOS aplikaci ve FoxPro?

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Leden 6 12:50:20 CET 2004

> Zdravim, rad bych se zeptal zda by slo nahradit server OS novell bezici
  Zdravim,

> ciste jako fileserver na který pristupuji stanice MSDOS a spousti z nej ucto
> Melzer (foxpro) terminal server z linuxem?
  Zalezi na pristupu, pokud je tam novell opravdu jako novell, ktery realizuje
pouze souborove operace (z dotazu jaxi neni videt, jestli databaze ma
velikost kilo, mega, giga...) nad soubory s rozumnou velikosti, tak cokoliv
jine (pod DOSem) bude jen pomalejsi. Linux s novell emulaci jako server
take.
  Pokud ma ta databaze rozumnou velikost, tak ji nezrychlis, protoze
rezii za terminal provoz to neni matematicky ani mozne. Pokud je ta
databaze opravdu hodne, hodne, a hodne velika a dela problem pracovat s
ni jen z jednoho klienta natoz z vice, tak ji zrychlit muzna muzes.
  Dej si tam nekam pocitac s linuxem jako klienta na sledovani a podivej se co
delaji kolize a jaky je tam provoz. To by pro zacatek melo rict mnohe.
  Jinak muj navrh by byl asi takovy: dat tam servrik s linuxem, 2
sitovky, rozdelit na 2 site po 10+ klientech na opravdovych svistich a
na serveru udelat terminal server dosemu/freedos s foxpro (pokud to bude
chodit).

> Jde mi především o to, ze stavajici novell v pripade databazi 100MB je
> pomaly, resp. Sit na 100mbps při 25 stanicich je pomala. Predstavoval bych
  To je ta sit jeden drat pres cely svet ne? Pokud tam neni svist' rychle
bych ho tam dal, pokud tam je tak to neni svist' :-) (At si prodejce
rika co chce, pokud je to za litr a robi kolize tak to neni switch :-)

> si to tak, ze by to jelo primo na terminal serveru a stanice by jeli sup,
> sup. Akorat bych to nerad realizoval na MS Terminal serveru vzhledem k cene.
  Jestli stanice pojedou sup sup chce odzkouset a vedet PRESNE kde to
vazne. Ono take 25 instanci dosemu s freedosem a foxpro stoji hodne.
Pokud by to delalo problemy, mozna by neskodilo rozdelit na 2 linuxove
terminal servery s nfs sdilenym prostorem. Ale opet to chce vedet PRESNE
kde je to pomale, proc je to pomale. Ale ne se jen ptat jestli nejake
reseni bez znalosti problemu pomuze.

> Jde to realizovat na linuxu?
  Kristalove koule v zime nepremavaji :-)

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz