gcc, linux - limit cca 700 MiB na pole v kuse?

Martin Proks proks na aerospace.fsik.cvut.cz
Středa Leden 7 13:03:57 CET 2004

Zdravim,

Pisu program pro linux ktery potrebuje alokovat opravdu velke
pole radu GiB a nedari se mi alokovat vic nez cca 700 MiB v kuse
(pameti mam dost, 6 GiB). Nereste ted jestli to ma smysl a nebylo
by ucelnejsi to rozdelit atd, ma to byt hracka ktera zabere hodne
pameti, narve tam nejaka cisla a zacne scitat, odcitat, zapisovat a
cist z disku, ... par dni v kuse ... a proveri stabilitu systemu a
HW.

Proste jsem si myslel, ze mohu pozadat system o RAM a budto je a
dostanu ji, nebo neni a malloc vrati NULL. Jenze i kdyz RAM mam
(+ mooore swap), tak experimenty jsem zjistil, ze cca vic nez 700 MiB
v jednom kuse nedostanu a kdyz prelezu cca 2 GiB na program, tak mam
taky stop. Nevim kde je to omezeni. Jestli gcc, limit kernelu, ...?
Zas tak moc tomu nerozumim a nevim kde hledat odpoved.

Momentalne jsem to vyresil tak, ze alokuji ten odzkouseny limit a
proste jsem ten zatezovy programek spustil vicekrat na raz. Ale zajimalo
by me kde a proc je to omezeni.

Diky,
--
Martin Proks
Tel: +420 225 115 431         Tel: +420 224 357 416