Problém při instalaci Debianu 3.0

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Středa Leden 7 15:14:27 CET 2004

On Wed, 7 Jan 2004, Jan Škrabal wrote:

> Zdravím,
> Potřeboval bych poradit.Při instalaci Debianu 3.0 Woody mi
> nemůže najít můj disk SATA Matrox,tento disk běží samostatně ve
> Windowsech se mi hlásí RAID jako FastTrak 370.Pokoušel jsem se najít
> driver disk,ale marně.Můžete prosím někdo poradit kde jej najdu,nebo
> jestli se to dá nějak obejít.

Obejit se to da, ale trivialni to nebude. Nejprve je treba zjistit, jestli
je vas SATA radic vubec Linuxem podporovan (je to asi nejaky Promise, s
2.6 to asi pojede, ve 2.4.x mozna s nejakymi patchi, moc tento pseudoHW
neznam).

Dale byste si mel ujasnit jak to mate s tim RAIDem. Bude to asi (jak je u
ATA "dobrym" zvykem) nejaka 10% HW + 90% SW zalezitost. Vrele doporucuju
to vypnout, aby to v budoucnu nespachalo skody.

Co se instalace Woodyho tyka, tak distribucni 2.4.18 zcela jiste SATA
nepodporuje. SATA by melo jit prepnout do PIO 4 modu, takze nouzove by mel
jit system nainstalovat, ale nikdy jsem to nezkousel, tak netusim.

Strucne receno jde o to dostat tam kernel, ktery vase SATA podporuje.
Zpusobu jak to provest je vice, v prvnim kole bych asi zkusil ten disk
prepnout do toho kompatibilniho rezimu a nainstalovat zakladni system.

-- Honza Houstek