Monitoring (tools) everything (CPU, RAM, I/O)

Peto V. konfery na lentus.sk
Čtvrtek Leden 8 14:57:07 CET 2004

Ahoj.
OT: Ked som volil $SUBJ rozmyslal som medzi 1984/BBiWU:)/Grebuloni
monitorujuci vsetko,
ale asi by to nevystihlo podstatu :)
**
Pozeral som sa po utilitkach monitorujucich:
traffic (spolocny aj jednotlive sietovky; monitorujuce aj podla IP (pre
lokalny server, aby sa vedelo, kto generuje aku zataz)),
"free -mo", w (popr. 2-3 "naj" procesy), uptime ...

Zatial to riesim napriklad tak:
w - cez crontab kazdych 15 minut do textaku, kt. si cez VIMko obcas pozriem.
uptime napodobne.
free -mo - detto kazdych 5 min.
iptraf + textaky, kt. obcas mrknem a premazem.
Este by som chcel pridat monitorovanie "vytazenia" HDD.
Kedze uznate, ze je to hnusny sposob, chcem sa spytat, ako to riesit
elegantne a podla moznosti jednoducho,
aby netrebalo specialny nastroj na "kazdu hlupost", ale monitorovalo a
generovalo "to" naraz a spolu.
Chcem, aby to vsetko islo do html/php+obrazky aj text statistika.
(a nejaky summar, rocny, mesacny, tyzdenny, denny, hodina ...)

2.
Chcem, aby to vsetko islo do html/php+obrazky aj text statistika.
Ano, ale nechcem kvoli tomu davat apache (zbytocna praca, mozne problemy a
hlavne nerad spustam na serveroch nepotrebne sluzby-bezpecnost)
a preto by som bol rad, keby sa to nejako (cez lokalku) ukladalo vsetko na
intranet, odkial si to viem pozriet. Zase by som nerad pouzil NFS, kt. z
principu
nie je bezpecne, ale radsej vyuzil sluzby rsync, SFTP a pod.
Co mi odporucite a ako to realizovat?

Dakujem vopred
Peto