gtk2 bez AA odporne fonty

Borek Lupomesky borek na lupomesky.cz
Sobota Leden 10 14:26:33 CET 2004

>Dobry den,
>ja se jednou s tech fontu zblaznim... mam s tim problemy jenom ja nebo
>je to obecne nejake zmatene?
>
>Muj problem je nasledujici a tyka se pouze GTK2, vsude jinde jsem to
>vyresil.
>
>Kdyz mam zaply pomoci gnome-control-center antialiasing tak to vypada
>takhle:
>http://www.phax.sigut.net/fonty/saa.png
>cili moc pekne, ale ja AA nechci a kdyz ho vypnu:
>http://www.phax.sigut.net/fonty/bezaa.png
>hruza. Fonty jsou skarede a kostrbate.

> [...]

   Problem je v tom, ze FreeType nepouziva hinting, ulozeny v TrueType fontech. On ho FreeType umi, ale je to patentovana technologie, takze normalne (v distribucich a tak) neni zakompilovan a pouziva se autohinting, ktery ne vzdy pracuje optimalne, zvlast ve starsich verzich FreeType. Po prekompilovani knihovny FreeType s enablovanym hintovanim  dostanete vysledne rasterizace fontu na 99% stejne jako je vidite ve Windows. Prelozeni FreeType nebyl pro mne problem, staci v nejakem hlavickovem souboru vykomentovat jeden radek a je to cele.
   Hledejte na Googlu "freetype enabling byte-code interpreter".

   Borek