Lastlog

Neděle Leden 11 19:29:37 CET 2004

On Sat, Jan 10, 2004 at 09:15:12PM +0100, Tarsicius - linux wrote:
> Dobrý den,
>
> nikde, ani v manuálu, se nemůžu dočíst o podrobnostech lastlogu. Tento
> soubor má už přes 18 MB a já bych ho rád vymazal. Logrotate ho nenahradí
> novým, malým. Je možné to udělat ručně?

Soubor ma pravdepodobne diry, protoze to je obycejne pole, do ktereho se
zapisuje podle ID uzivatele (jeho prihlaseni), tj. dela se neco jako:

open(file)
lseek(velikost_zaznamu*ID)
write(zaznam)

Skutecnou velikost byste mel zjistit takto:

$ du -sh /var/log/lastlog

V mem pripade to je 19MB soubor, ktery ve skutecnosti zabira 40kB. Takze
ho mazat nemusite, protoze nic neusetrite :-)

Welcome to the real^WUnix world.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz