Forwardovani mezi sitovkami na MDK 9.1

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Leden 12 07:53:50 CET 2004

On Mon, 12 Jan 2004, Petr Horacek wrote:

> Dobry den preji
> mam naistalovany MDK 9.1 se dvema sitovkami (Realtek 8139) - jedna s
> verejnou IP do internetu, druha do lokalni site. Mam povolene
> forwardovani paketu (v /etc/sysconfig/netvork

asi spis network, ne?

> - FORWARD_IPV4=yes), neni zapnuty zadny firewall (iptables, shorewall),

no to je kazdopadne chyba

> [...]
> default gateway na sitovku do internetu) - podle LDP by to melo byt
> spravne, z internetove sitovky si pingnu ven, z lokalni dovnitr, ale
> mezi nimi mi ping neprojde - zkouseno ping -I eth0(vnejsi) 192.168.1.1
> (vnitrni) a naopak i z lokalni site - vysledek: Destination Host
> Unrecheable. MDK ma jeste jakysi nastroj DrakeGW (kterym by to mozna
> slo), ale ten chce tvrdosijne instalovat DHCP. Zkousel jsem tam i RH
> 7.2, se stejnym vysledkem. Nevite, kde jsem jeste co zapomel zapnout? V
> archivu se stale doporucuje pouze zapnout ruznymi zpusoby forward mezi

Vypada to, ze potrebujete zapnout nat (maskaradu).

-- Honza Houstek

PS1: zalamujte radky
PS2: linux na linux.cz neni od toho, aby se tu resili sitarske problemy,
     ktere jsou v podstate nezavisle na OS