Úspěch v případu změny práv k adresáři exportovaném Sambou (sambou to nebylo)

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Úterý Leden 13 15:39:44 CET 2004

Nedávno jsem vznesl v této konferenci dotaz na to, proč mi adresář sdílený
Sambou mění jen tak "z ničeho nic" práva z 770 na 750 :(

Zde můj dotaz:

http://www.linux.cz/lists/archive/linux/204296.html?query=Kam%EDn+samba&hl=Kam%EDn,samba

Systém MDK 9.1

Řešení:
MDK obsahuje bezpečnostního hlídače. Je to aplikace, která podles nastavení
odpovídajícím úrovni zabezpečení 0-6 mění a hlídá některé systémové soubory.

Více zde: http://www.mandrakesecure.net/en/docs/msec.php

Zachoval jsem tedy globální bezpečnost celého systému a vytvořil výjimku
pouze v případě inkriminovaného adresáře a změny zapsal do:
/etc/security/msec/perm.local

cat /etc/security/msec/perm.local
/home/public/   kamin.users     770

pak jsem provedl msec
a bylo to. Skoro dvě hodiny je klid.

Martin Kamín

PS: Změny se projevovaly v /var/log/messages
Jan 13 12:01:01 desktop msec: changed mode of /home/public from 775 to 755

--
Lichotný nepřítel se ke mně staví, jako by byl mým přítelem.
		-- Seneca