Router, mala spotreba - vypinani HDD

Středa Leden 14 22:12:15 CET 2004

On Wed, Jan 14, 2004 at 06:16:39PM +0100, Phill wrote:
> [...]
> energie. Mam HW P166, 64MB, 1GB HDD. Protoze ovladam RH, rad bych pouzil
> RH9, pripadne Fedoru. Nebranim se ale ani jinym distribucim.
>   Na routeru budou bezet ruzne sluzby, ktere potrebuji disk, nemuzu tedy
> pouzit CF apod. Potreboval bych disk zastavovat. Typicky se bude jednat o
> nocni provoz, kdy urcite nebude potreba cist a zapisovat tak casto jako pres
> den.
>   Projel jsem lehce google a archiv, neco mi to dalo, ale rad bych se
> dozvedel nejake vase rady.
>
> Lze vubec pouzivat linux s vypinanim disku? Vetsinou jsem stim mel problemy.

Precte si Release-Notes pro Fedoru a pouzijte rezim jadra pro notebooky
(aby se disk zbytecne znovu neroztacel). DIsku pak nastavte prodlevu
pred usnutim pomoci hdparm. Otazka je, zda to tak stary HW zvladne.

> Jaky filesystem bude vhodne pouzit?

Na router urcite zurnalovaci. Pokud chcete RH, pak jasne ext3. Pokud
touzite po XFS, JFS nebo ReiserFS, pak je pouzijte. Nicmene necekejte
prilisnou podporu v Bugzille RH (tj. You have been warned).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz