Router, mala spotreba - vypinani HDD

Čtvrtek Leden 15 15:21:37 CET 2004

On Thu, 15 Jan 2004, Vaclav Stepan wrote:

> Obavam se, ze Vam to nikdo nevyvrati. Aspon kdyz jsem se pokousel najit
> takove reseni pro ext3 pred rokem, k nicemu to nevedlo. Pokud vim, tak
> to proste obecne nejde. Jestli mi to nekdo vyvrati, budu moc rad.

Bullshit. Neexistuje zadny duvod, proc by zrovna zurnalovani melo
zpusobovat, ze by filesystem chrochtal s diskem sam od sebe. Vzdycky
to ma nakonec puvod nekde v nejakem procesu, co chce neco cist nebo
zapisovat. Zurnalovani muze akorat zpusobit, ze se po operaci menici
filesystem provede trochu vic operaci na disku, ale neni zadny duvod,
proc by melo zcela svevolne zpusobovat diskovou aktivitu.

(Tim nerikam, ze nemuze byt filesystem, ktery vykazuje diskovou aktivitu
"sam od sebe", napr. kdyz by se umel automaticky za chodu defragmentovat
ci jinak reorganizovat data nebo treba delat on-line fsck. Ale ext3
to rozhodne neni a pochybuji, ze to dela jakykoli jiny fs na Linuxu.)

Mimochodem, ten laptop patch nebo jak se to jmenuje se zda byt jako dobry
napad, protoze mj. umoznuje zjistit, ktery proces hrabe na disk a probouzi
ho tak ze zaslouzeneho odpocinku.