Firewall na Linux-e

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Leden 15 18:27:01 CET 2004

HECTOR wrote:
> Dobrý deň
> Mám na Vás jednu prosbu ohľadne konfigurácie firewall-u na Linux-e.
> Jedna firma sa na mna obratila s požiadavkou a to: Maju DSL pripojenie
> na net a DSL router na ktorom maju aj nejake firewall obmedzenia, ale
> chcu mat este jeden firewall na linuxe. Z internetu by malo byť
> vidieť"
> iba web server.Na lokalnej sieti maju cca 5 pc.
> Uvítal by som každú radu.

A1: Pokud je to jen firewall, tak se nabizi vyuzit nekterou ze
specializovanych Linuxovych distribuci. IPCop, Smoothwall
http://way.kgb.cz/indexu/browse.php?cat=149
Jednoducha instalace i sprava.

> PS1: existuje nejake GUI rozhranie na IPTABLES?
Eg. Firewall builder

> PS2: alebo je nejaky GNU firewall /najlepsie aj prelozeny SK,CZ/
tady zalezi na jakem jadre, resp. s jakou konfiguraci fw pobezi. Pokud
tam mate iptables (jadro >2.4.X), tak dobrou volbou je Shorewall.

> PS3: diky za kazdu radu,aj ked si myslim,ze ma odkážete na stršie
 > príspevky  :-(

no to jsem fakt mel. Hledej smudlo ;)

Dan

P.S. Spousta fw related linku:
http://www.linuxlinks.com/Software/Networking/Firewalls/

Dobry studijni materialy pro netfilter fw:
http://iptables-tutorial.frozentux.net/iptables-tutorial.html a spousta
dalsich odkazu http://www.netfilter.org/