server s intel woodruff - jak RAID?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Leden 15 22:43:04 CET 2004

Dne Thu, Jan 15, 2004 at 06:15:58PM +0100, Martin Damasek napsal:

> Ted presne nechapu, jestli myslite, ze je to dobre, nebo spatne - rekl
> bych, ze spatne, ne? Vzdyt to by znamenalo, ze pole neni ciste...
> Alespon jestli tomu rozumim...

Ano je to spatne. Ten radic mel pri bootovani zastavit a ohlasit katastroufu
a nebo mel provest rebuild na pozadi.

Kdyz se vam tohle stane, tak jsou data samozrejme tezce poskozena. Teda ta
nove zapsana.

Linux se chova tak, ze ma na kazdem dilku raidu pocitadlo udalosti a kdyz
nejsou pocitadla identicka, tak pole sestavite jedine rucne. Coz vam dava
svobodu rozhodnuti, co budete delat. Jenze promise zrejme nemel ani tuseni,
ze jeden disk z pole je v jinem stavu nez zbytek pole. Moje teorie je, ze si
pamatuje u sebe seriova cisla disku a podle nich poznava, jestli ma disky
vlastni nebo ne. O vic se nestara.

zdravim
dan