Zapnout DMA pro CDROM

Jan Kokoska kokoska.jan na globe.cz
Pátek Leden 16 12:31:17 CET 2004

On Thu, 2004-01-15 at 17:42, Milos Prudek wrote:
> Vysledky hovori proti nasazeni DMA:

To je velmi prekvapive, osobne jsem se s tim jeste nesetkal.. pouzivam
obvykle:
-d1 (dma mi vsude vice ci mene vyrazne pomohlo)
-c3 (32 bitove transfery na radic se synchronizacni sekvenci, po ksande
samozrejme uz 16bit)
.. drive jeste:
-u1 (odmaskovani preruseni, pokud tam mam dalsi disk a kopiruji
napriklad mezi nimi, mam ale podezreni na vypadky zpusobene timto
nastavenim)
-m16 (multcount, tedy cteni vice sektoru na jedno preruseni uz za me
nyni nastavuje kernel automaticky, dma tedy uz take)

-S<positive integer> se uz radeji vyhybam, casty spindown ma s nejvetsi
pravdepodobnosti na svedomi jeden z mych ide disku.

Co vam na to reknou testy hdparmu (-Tt) ? A bonnie++ ? Jake je nastaveni
ostatnich ide zarizeni? A jak je mate fyzicky zapojeny? Na zaklade
vasich informaci me bohuzel pricina nenapada a vasemu zaveru se vzpiram
;)

> Co me ale vadi nejvic je ze CD-ROM (vypalovacka s rychlsti cteni 52x) se
> "akusticky" neroztoci. Neni slyset ten randal obvykly u rychleho cteni.
> (ve Windows ano). Kdyz na Linuxu vypaluju 24x, tak je randal znacny.
>
> Nemeril jsem to jeste, ale zrejme ve Windows bude cteni rychlejsi. Jak
> to spravit?

Ne nutne, rychlost otaceni nema moc co delat s rychlosti cteni. Pouzivam
vypalovacku teac, ktera i pomerne tise cte svoje vypalena cd nominalne
40x, ale fyzicky rychleji, nez cdrom od btc, ktery na svych 52x rve jak
o zivot. O schopnosti precist 3 roky stare odchazejici multidisky
nemluve.

--
Jan Kokoska