Jakou verzi Debiana?

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Sobota Leden 17 14:44:11 CET 2004

On Sat, 17 Jan 2004, Phill wrote:

> Zdravim,
>     rozhodl jsem se ze na router pouziju debiana, nyni mam ale problem jakou
> verzi pouzit. Bude se jednat o router, na kterem pobezi par beznych sluzeb,
> jako dhcp httpd, atd.

V kazdem pripade tam dejte stable. Jadro pochopitelne potrebujete kvuli
HTB novejsi, to je ale temer nezavisle na systemu (+/- nejake ty rekvizity
v Documentation/Changes, ale to by nemel byt problem). Muzete ho vzit ze
sarge, nebo jakekoliv jine distribuce, pripadne i prekompilovat (vivat!
GPL).

Nejsem si ted uplne jisty, jestli tc co je ve Woodym umi HTB, ale muzete
to vyzkouset.

> -Woodyho + novejsi kernel z kernel.org
>     ten je na 7CD napr na

Pokud k tomu nemate hlubsi duvod, neberte kernel z kernel.org (vanilla),
ale z nejake distribuce. Duvody viz archiv.

Pokud to je router, nebudete potrebovat vsech 7 CD, bohate postaci prvni
(par baliku, co budete potrebovat z tech ostatnich hrave stahnete).

> ftp://ftp.zcu.cz/pub/linux/debian-cd/images/3.0_r2/i386/
>     je tam 1.CD s oznaceni NONUS...znamena to ze je to prvni cd s jinymi
> jakzyky...cestina?

Ne, je to 1. CD s pridanymi baliky ze sekce NONUS (tj.  kryptograficky
software, ktery nelze vyvazet z USA).

>     Potrebuju vsechny CD? Nestaci mi na textovy rezim pouze 1.cd a zbytek
> pripadne instalace z netu?

Presne tak.

> -Sarge napr. z
> ftp://ftp.mpi-sb.mpg.de/pub/linux/distributions/debian/debian-unofficial-cd/
> sarge/
>     ten je na 12CD, kolik jich opravdu potrebuji?

Zadne. Sarge na router nechcete.

> Porad sice vaham jeste mezi slackem, tam je situace jasna 9.1, ale moc
> se mi libi u debiana apt... Pripadne zacatky Flame prosim na soukromy
> mail (budu za ne rad:).

Slack je urcite taky dobra volba. Pokud to bude ale vylozene jen router
(plus par sluzeb beznych na routeru), tak by mozna stalo za to kouknout i
na nejake minidistribuce.

-- Honza Houstek