Samba jako print server a dlouhe "zarazovani"

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Leden 18 22:42:25 CET 2004

Dne Sat, Jan 17, 2004 at 01:17:05PM +0100, Martin Filip napsal:

> linux(cups) - LAN - linux (cups) + tiskarna funguje OK
> ovsem win2k (+drivers) - LAN - linux (cups / lprng) +tiskarna se
> projevuje z meho pohledu silene - na win se ve fronte objevi dokument,
> ovsem nekolik DESITEK minut je "zarazovan" a win sou v teto dobe
> naprosto "tuhe". Deje se tak jak s CUPS, tak s LPRNG (ze zoufalosti sem
> se pokusil prohodit systemy) - problem bych tudiz hledal v SMB nebo
> uplne nekde jinde... v logu zadna hlaska, co by upoutala mou pozornost
> neni (bohuzel) ale vec, co me trkla do oci je vytizeni site v tomto
> [...]

Je to zvlastni chovani. Zeptam, nemate tam soucasne novellskeho klienta? To
by mnohe vysvetlovalo.

JInak ja v posledni dobe preferuji tisk z windows primo na cups bez samby.
Vychazi mi to totiz vetsinou, ze tiskarna je vlastnost pocitace a ne
uzivatele. Pokud mapuji tiskarny pres sambu, tak uzivatele vidi porad sve
tiskarny, ale kdyz cestuji od pocitace k pocitace, tak muze byt "jejich"
tiskarna klidne v jine budove.

Kdyz tisknete primo na cups pres IPP, tak zase tiskarna je videt jen na tom
stroji, kde je nastavena adminem, ale kdokoliv se tam prihlasi, tak ji vidi.

zdravim
dan