Jakou verzi Debiana?

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Leden 19 21:20:15 CET 2004

> To byste se musel podivat do changelistu vyssich (>2.4.18) jader a
> patchu co davaji na Debian 2.4.18 jadro. Zcela jiste jsou v
> nejaktualnejsim jadre 2.4.18 Debianu opraveny vsechny zavazne chyby

Ano, pochopitelne jsou. I kdyz nutno priznat, ze nektere bugy (vzpomenme
ptrace) trvaly Debianu priserne dlouho (na to ostatne dojel root.cz).
Posledni vystrelek mremap() vyresili velmi rychle (pravda nejspis i z toho
duvodu, ze narozdil od ptrace() byla oprava trivialni).

Ohledne toho, zda je stara verze + backporty stejne bezpecna jako
nejnovejsi verze, bych si dovolil vyslovit kacirskou myslenku (nejen pro
kernel). Stara verze + backporty ma opravene vsechny objevene zavazne
chyby + muze obsahovat zname nezavazne chyby, pro ktere nebyly opravy
backportovany (*). Nova verze ma objevene chyby opraveny vsechny, ale
soucasne obsahuje pravdepodobne plno dalsich zatim neznamych chyb. Z
tohoto hlediska je mozna stara verze bezpecnejsi nez nova, pokud se
smirite s tim, ze muze obsahovat par znamych chyb (ci vlastnosti), ktere
uz nikdo nikdy neopravi s odkazem na novou verzi.

(*) napr. z toho duvodu, ze riziko toho, ze se tam tou opravou zanese
mnohem zavaznejsi chyba, za to nestoji

[...]

> Nicmene uvazime-li konzervativnost Debian stable distribuce, pak stejne
> konzervativni bude (zrejme, nedival jsem se) i jadro 2.4.18.

[...]

> Da se predpokladat, ze jadra ostatnich distributoru
> jsou v tomto o krok dale (ale toto je pouze ma spekulace).

V podstate je to tak. V debianim kernelu (alespon pokud vim) nejsou zadne
pridane featury oproti vanilla. Celkove je to dost malo patchovany kernel
(i kdyz ted je vzdalen uz 6 verzi od aktualni verze a patchu je hodne).

Opravujou se jenom chyby (bezpecnostni a jine zavaznejsi). Zadna snaha
nejak hybat s vyvojem kernelu (jako to dela treba RH a SUSE) u Debianu
neni, nejspis hlavne z duvodu, ze na to neni moc lidskych zdroju.

Pokud vam nevyhovuje distribucni 2.4.18, doporucuju vyuzit vyhod GPL a
sahnout po nejakem jadru z jine distribuce, ja to tak delam. Pokud nekdy
potrebuju patch, ktery zadna distribuce nenabizi a je slozite ho tam
pridat, tak naopak pouziju Debiani zdrojak, protoze to je temer vanilla,
ale se vsemi dulezitymi opravami.

-- Honza Houstek