vlastni distribuce

David Jez dave.jez na seznam.cz
Středa Leden 21 11:46:03 CET 2004

> Zdravim.
  Ahoj,

> Najde se tu mezi vami nekdo, kdo uz ma nejake zkusenosti s tvorbou
> nejake distrubuce linuxu? velmi by me zajimalo, jak vlastne funguje
> isolinux, nebot jsem nenasel nikde poradny k jeho pouziti, ten ktery je
  isolinux funguje podobne jako syslinux nebo pxelinux tak, ze spousti
linuxove jadro se zadanymi parametry a pripadne s ramdiskem. Jednotlive
utility z baliku syslinux se lisi vychozim prostredim: syslinux startuje
z bootovaci diskety, isolinux z bootovaciho CD, pxelinux vzdalene ze
site v Pre eXecution Enviroment...
  Soucasti bootovaciho CD je jednak vlastni binarka (isolinux), jednak
jeji konfiguracni soubor, ktery musi byt ve stejnem adresari. CD se
potom vypali tak, ze reknes mkisofs ze ma pro bootovani pouzit isolinux.
  Konfiguracni soubor je docela jednoduchy, da se pochopit z prikladu
primo v balicku. Doporucuji si to nejdriv odzkouset na disete kde je to
obdobne a pak teprv na CD, az na nejake nepochopitelne vychytavecky s
ramdiskem se to chova stejne.
  Jinak jak palit bootovaci CD je dobre videt treba v README ke
Slackware instalacnim CDcku.

> dostupny na webu vyrobce je delany patrne pro linuxoveho guru, chybi v
> nem jaksi navod pro nekoho, kdo tohle zkousi poprve. Prosim aspon nejake
> odkazy na stranky, kde by se tim zabyvali.
  Myslim, ze dokumentace k isolinux je docela dobra i ta konfigurace je
v podstate intuitivni a nepripada mi, ze ten navod neni pro nekoho, kdo
to zkousi poprve. Koneckoncu, tez jsem podle neho zacinal...
  Kombinaci manualu k loadlin, grub, lilo, isolinux abys vedel alespon
jak se jadro vlastne startuje a jak PeCka bootuje by mela stacit, ono je
to koneckoncu porad to same :-)

> Predem dik moc za kazdou pomoc.
  Za malo

> [ret]
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz