Synchronizace

Jan Kokoska kokoska.jan na globe.cz
Středa Leden 21 15:30:42 CET 2004

On Wed, 2004-01-21 at 14:00, ŠTEFL Martin wrote:
> Dobry den,
> potrebuji poradit jak nejlepe synchonizovat adresare na 11 serverech. Jeden je
> jako hlavni a ostatni se ridi podle nej. Klidne i pres smb protokol.

Pokud do adresare pisete jen na hlavnim serveru, muzete ho klidne pro
cteni namountovat pres NFS (pokud k nemu potrebujete jen obcasny pristup
a nejde vam o balancovani prace nad temi daty). Konkurentni zapis muze
delat na NFS problemy, pokud byste potreboval opravdu velky vykon.

NFS ma odjakziva problem s bezpecnosti, tedy pouze na vnitrni siti a
pokud jste zvlast paranoidni, tak stejne tunelovat ;)

Jinak periodicke updaty rsyncem, opet pokud nepotrebujete vicestranny
zapis... problem je samozrejme s oboustrannymi updaty, na to potrebujete
nejlepe replikacni FS, jako napriklad Intermezzo (oznacovany take jako
offline fs, vhodny pro synchronizaci notebooku, napriklad, neni ovsem
urcen pro prilis intenzivni operace, interne pracuje nad HTTP). Podpora
tohoto FS je volitelne v jadre a narozdil od Cody (predesly projekt
stejneho autora) to neni ani tak hrozna magie.

Doporuceni: pokud vam nic nebrani, rozhodnout mezi NFS a rsyncem.

Pokud _potrebujete_ neco jineho, zkusit Intermezzo.

Pokud potrebujete masivni fileserverovy klastr s konkurentnim zapisem do
mnohaterabajtove storage ;))) zkuste Lustre, www.lustre.org,
www.clusterfs.com. I to je prace stejnych lidi z CMU, jako projekty AFS,
Coda a Intermezzo, ovsem prvni rozumny release (GPL) pochazi z lonskeho
prosince, takze necekejte velkou stabilitu a snadnou konfigurovatelnost
a zatim narozdil od vsech jmenovanych to v kernelu neni (a driv nez ve
2.7 nebude).

Takze jeste jednou: {NFS|rsync} ;)

--
Jan Kokoska