ioperm, pthread a x-windows - program

Vaclav Peroutka vaclav.peroutka na st.com
Čtvrtek Leden 22 10:10:28 CET 2004

Zdravicko,

chci napsat program pro X-ka (knihovna wxWindows), ktery bude osahavat
LPT port. Problem je, ze ioperm potrebuje rootovska prava. A naopak,
spustit program pod X-kama s temito pravy mi neslo (uz si nepamatuju,
proc, nemel jsem ted na to nejakou dobu cas).

Napadlo mne udelat separatni thread, ktery by si nastavil sam root prava
(seteuid) a data tahat pres sdilenou pamet. Jenze mechanizmus, jak
presne udelat to nastavovani prav, to jsem bohuzel nenasel. Jinak by to
slo udelat pres jiny program, ktery by se spustil, ulozil data do
souboru a ten hlavni by soubor otevrel - ale to mi prijde moc
tezkopadne. A psat kernel-driver, ktery by mi periodicky vycital data z
portu, to nechci. Potrebuji to ciste user-mode.

Najde se tady nekdo, kdo by mi dal nejaky tip, jak ven ze zacarovaneho
kruhu ? Treba nekoho neco napadne, aspon odkaz na podobny program, ja uz
to nejak ze zdrojaku vykucham.

Diky,

Vasek