Nastaveni NTFS pro zapis

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pátek Leden 23 15:52:32 CET 2004

On Fri, 23 Jan 2004, Zdeněk Gála wrote:

> porouchala se mi NTFS v XP a potreboval bych na ni prepsat nejake soubory.
> Mam na masine i MDK 9.2 tak bych ho  chtel pouzit. NTFS je vsak pouze pro
> cteni. Da se to nejak obejit?

Zapis na NTFS v linuxu je velmi problematicka vec sam o sobe, a Vy byste
chtel jeste navic zapisovat na porouchany filesystem? No, uprimnou
soustrast.

Nativni driver pro NTFS ktery je v kernelu Vam povoli zapis pokud si to
pri kompilaci zvolite - defualtne to v zadnem kernelu zapnuto neni,
protoze to je velmi nebezpecne - napriklad vubec neni mozno menit
velikosti souboru, po kazdem sebemensim zapisu je nutne na windows pustit
kontrolu/opravu filesystemu, atd.

Pro spolehlivy read/write zapis na NTFS pod linuxem muzete pouzit shortuv
program Captive [1], ktery vyzuiva pro pristup k NTFS windowsovska DLLka,
a kompatibilita a znalost vsech featur NTFS je tudiz pravdepodobna :)

[1] http://www.jankratochvil.net/project/captive/

--
JiKos.