MUA a profil cloveka

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pondělí Leden 26 11:48:31 CET 2004

Jak vidim tak moje jedovata poznamka, kladouci si za cil mirne nakopnout
cloveka, ktery se citi byt geekem vysoko nad lamami, vyvolala poradnou
lavinu mailu. Reknu k tomu radeji neco z jineho soudku, k tichemu zamysleni,
ne k dalsi lavine (doufam).

Prvni si vezmene ideovou cistotu. V konferenci je urcite procento clenu
CZLUGu, nemam nijak zjisteno jak to koreluje, ale doufam, ze tak z 50%.
Clenove CZLUGu by meli propagovat Linux a to se dela samozrejme nejlepe
osobnim prikladem. Muzeme diskutovat, zda ma qmail lepsi nebo horsi licenci,
ale jednoznacne je soucasti linuxoveho sveta. Jeho pouzivanim Linux
propagujete. Ale pokud pouzivate Outlook a davate to vsem najevo, tak Linux
nepropagujete, propagujete Microsoft a rikate celemu svetu, podivejte se,
Linux pouzivat nejde. A to zamrzi treba u predstavitelu jednoho vyznamneho
linuxoveho portalu - Linuxzone.

Dalsi pohled je zcela osobni. Poslanim emailu se prezentujete. S kazdym
emailem se prezentujete. Nekdy je to hodne vyznamne, treba kdyz zadate o
praci, jindy se jen radite do nejake skupiny lidi, kdyz pisete nekomu, koho
neznate. Email o cloveku hodne rekne. Jaky program pouzil? V jake verzi?
Pouziva PGP/GPG/S/MIME, jak silny pouziva klic, jak dlouho ma klic
vygenerovany, jsou k nalezeni nejake predchozi klice na keyserverech? Kdo mu
vydal sifrovaci certifikat/podepsal GPG klic? Jsou tim klicem podepsane
treba nejake RPM baliky? Ma jeho MUA znamou diru, nebo je updatovany? Z jake
muze pochazet distribuce/verze windows, jake jsou v tech windows service
packy, stara se o svuj pocitac nebo ne? Pouziva proporcionalni nebo fixed
width font? Zalamuje radky? Dokaze pri citaci doplnit > pred kazdy citovany
radek? Pise odpoved pod text nebo nad nej? Zalamuje text do bloku? Umi
cesky? Pouziva jmeno, jen prezdivku, prezdiku v mailu, ale skutecne jmeno
pred ni, je prezdivka "bezna" nebo spise smeruje nekam ke kozumentum drog?

Proste jen pohledem na mail se o druhem hodne dozvite.

Tohle si zrejme nekteri lide neuvedomuji, nikdo nerika, ze guru nemuze psat
oulookem, ale proste to neni obvykle. Na druhou stranu, kdyz nekdo pouziva
vi, tak uz proste neco umi, nemusite o nem vedet nic nez to, ze pise ve vi a
proste vite. Neni to o tom, ze byste automaticky museli opovrhovat
outlookari, ten email by primarne urazlivy obsahem nikoliv MUA, ale pokud se
autor citi byt tak nad ostatnimi, tak by take mohl do konference poslat
nekdy nejakou odpoved a nebo alespon ten Linux pouzivat.

Odpovedi prosim na mou adresu.

zdravim
dan