IPSEC

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Úterý Leden 27 09:46:28 CET 2004

Zdenek Prchal wrote:

> Tj. mate v logu IPsec SA establised?

ano. Ve vypise ipsec auto --status je (mimo jine) radek:
STATE_QUICK_R2 (IPsec SA established); EVENT_SA_REPLACE in 25162s;
newest IPSEC; eroute owner...

> Odkud kam pingate? Mate tunel subnet-subnet a delate ping ze stanice
> _uvnitr_ jednoho subnetu na stanici _uvnitr_ druheho subnetu (tj.
> nikoliv z routeru nebo na router)? Pokud byste z nejakeho duvodu
> potreboval, aby byla mozna komunikace z libovolneho subnetu na
> remote router nebo mezi obema routeru musite si ty dalsi tri tunely
> (oba subnet-remote router a router-router) do ipsec dokonfigurovat ...

z hosta uvnitr site centraly na hosta uvnitr site pobocky. Pakety
sleduji na routeru (tcpdump -i ipsec0 a tcpdump -i eth1).

> a mate vypnuty rp_filter?

myslim ze ano. Alespon soubory:
/proc/sys/net/ipv4/conf/ipsec0/rp_filter
/proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/rp_filter
/proc/sys/net/ipv4/conf/default/rp_filter

obsahuji 0.

> na obou stranach router (i stanice) vi, kudy posilat pakety do remote
> subnetu a _taky_ kam odpovedi?

route na fw pobocky:
Směrovací tabulka v jádru pro IP
Adresát         Brána           Maska           Přízn Metrik Odkaz  Užt
Rozhraní
<IP eth0>       *               255.255.255.240 U     0      0        0 eth0
<IP eth0>       *               255.255.255.240 U     0      0        0
ipsec0
192.168.2.0     *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth1
default         <ip ISP>        0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0

z toho usuzuji, ze vi, ze pakety 192.168.2.0/24 ma poslat na eth1. Jenze
pokud sleduji ipsec0, pakety se tam objevi (icmp req z centraly a source
je host v centrale), ale na eth1 je ticho...
Ale pokud dam na fw pobocky ping 192.168.2.xx, tak mi pakety chodi.

--
Vladimír Náprstek