SVG grafika v LaTeXu

Matous Jan Fialka fialka.linux na seznam.cz
Čtvrtek Leden 29 02:24:30 CET 2004

On 28/01/04 19:02 +0100 or thereabouts, Petr Duchon wrote:
> Dobry den,
>
> Potrebuji vlozit SVG grafiku (stvorenou v sodipodi) do LaTeXu.
> Nenasel jsem zadny balik, ktery by podporoval SVG v TeXu primo, tak jsem
> vytiskl SVG do souboru, ale:
> sodipodi asi negeneruje validni ps - nejde otevrit v gv. Navic,
> neobsahuje BoundingBox, procez latex zarve.
> posledni zachrana je prevest svg do bitmapy a tu pak zaclenit. to se
> dari, ale je to hrozne pomale a zditheruje to obrazek tak, ze je hnusny.
> Neresil uz tu prosim nekdo podobny problem?

Ahoj,

nejak z toho vyrobte bitmapu (jak psal kolega treba to ulozte jako PNG a
prekonvertujte na bitmapu) a pak na to postvete program "potrace", kterej
umi z bitmap delat nadherne (E)PS obrazky (ovsem pouze dvoubarevne).
Vicebarevne obrazky ukladam z Gimpu a vetsinou to dopada docela dobre. Ovsem
pokud Vam to staci dvoubarevne, neznam nic lepsiho nez "potrace".

Jeste URL na potrace: http://potrace.sourceforge.net/

Priklad pouziti: $cat obrazek.bmp | potrace -e -q -n -#C777777 > obrazek.eps

Vysledkem je sedivy obrazek na bilem pozadi, barvy popredi a pozadi se daji
prohodit, podrobnosti viz. "$potrace --help"

K potrace existuje i GUI, ale podle mne je zbytecne, presto prikladam URL i
na nej: http://potracegui.sourceforge.net/

Mimochodem, nikdy jsem to nezkousel, ale "potrace" mozna umi pracovat i s
SVG formatem. Doufam, ze neplacam ;)

Zdravi,

--
Matouš Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka na seznam.cz