problem shmax

Čtvrtek Leden 29 11:18:56 CET 2004

On Thu, 29 Jan 2004, Radek Žuja wrote:

> Přiznám se že tohle je na mě trochu složité.
> Ale abych to uzavřel, je to tedy tak
> že na 32 bitové architektuře nemůžu mít více shared memory jak cca 2 GB
> ač mám fyzické paměti RAM kolik chci.

Na 32 bitove architekture ma proces max. 4 GiB adresoveho prostoru, at je
k dispozici RAM a swapu libovolne mnozstvi. Z tech 4 GiB neco odpada
z technickych duvodu (napr. Linux obvykle rezervuje horni 1 GiB pro
jadro, na NT to afaik byvalo by default dokonce 2 GiB) a navic muze dojit
k fragmentaci volneho prostoru, ktery maximalni velikost *souvisleho*
bloku pameti jeste vice omezi.

On Thu, 29 Jan 2004, Tomas Kouba wrote:

> Je pro 08048000 nejaky duvod ? Proc neni prostor pod touto adresou take
> pristupny ?

Souhlasim s tim, ze 08048000 je takova divna hodnota, ale fakt nevim, kde
se vzala (a.outove programy na Linuxu, ale treba i ELFy na Solarisu se
mapuji normalne na zacatek adresoveho prostoru). Prostor pod touto adresou
pristupny je, ale je treba jadro explicitne instruovat, ze tam ma volne
misto hledat.