Odesly USB flash disk (delsi)

Tomáš Janoušek tomi na nomi.cz
Pátek Leden 30 23:50:33 CET 2004

> Muj typ je SEITEC USB2.0 256MB (ma oznaceni 1022_256M)
> a na kratkem pokecu na malem CD-ROMu je napsano, ze pro Linux je treba
> jadro od 2.4.X vyse.
> Takze predpokladam, ze Linux je podporovany ;-)
Mam podobny a linux s tim umi...

> Flash se choval od pocatku podivne - po mount /dev/sda1 se tvaril ze ma
> nekdy 1GB nekdy se tvaril na 256MB, ale kdyz jsem do nej zacal kopirovat
> veslo se jen 108MB ! a pak byl plny. We WinXP se objevily 2 oblasti - ta
> druha pry byla plna (podle Win aplikace na tom CD pry jde nainstalovat
> jako public particie a security - tam se dostane clovek jen s heslem v
> prislusne win aplikaci.)
> Tak jsem si rekl dobre, a pod Win XP (radsi) jsem jej znovu naformatoval
> .
> A uz ukazoval 256 MB a vesele se namountil a ja na nej kopiroval data a
> [...]
S timhle jsem si taky nejakou chvili hral, ale na Win98, stale jsem nadaval na
jejich nefunkcni ovladace az jsem zjistil ze nema partition tabulku, tu jsem
hbite stvoril na Linuxu fdiskem a pak jel jak mel.
(ty W98 se borily na pockani...)

--- znacne zkraceno ---

> Jak se vubec ma spravne s klicenkami zachazet po odmnontovani ?
> Mam nejdrive vyhazet moduly nez ji odpojim fyzicky, nebo muzu spolehat na
> hotplug ?
Jadro na to hlasi 'too bad', takze asi lepsi vyhazet moduly ale co kdyz jich
ma clovek zapojenych vic, ze? Ale ze zkusenosti vim ze to nicemu nevadi proste
vytahnout.

> Jeste mam podezreni jestli to odeslo kvuli te USB2.0 -- manzelka ma USB1.1
> 128kb disk APACER a ten uz ji vic nez pul roku chodi (prevazne na Win ,
> ale taky ho pouzivam k prenosu jejich dat na Linuxove stroje)
Seitec 1014_128M no problem, Seitec 1022_256M mrtva...

> Myslite, ze ty USB2.0 jsou prilis nove a takovou rychlost nezvladnou ?
> (viz velke zahrivani) Nebo zatim ta technologie je spatna ?
Bud spatna technologie, nebo proste vadna serie. Ta flasha mi zdechla pri
nahravani 200 mega dat pres USB1.1 ...

Pripominam ze ta 1014 mi uz kolem pul roku vali bez problemu, a to jsem na ni
domu odnosil nekolik giga archivu TV NOVA :)
Ta 1022 vydrzela tak mesic docela pasivniho uzivani.
--