Nefunguje Domaci sit

Roman Safranek list_linuxcz na tux.fi.cz
Sobota Leden 31 11:04:33 CET 2004

Dominator napsal(a):

>Dobry den,
>mam stale problem se siti. Mam sitovky 3com 3c509 (10MB, nazev PC:
>stanice, 192.168.1.20, MDK 8.1 v XFree) a RealTek RTL8139 (100MB, nazev
>PC: server,192.168.1.10, MDK 9.2. v KDE). Mam nastaveny adredsy v
>souboru etc/hosts a to dobre, odzkouseno ping ze serveru na server, a to
>je OK. Podle ifconfig bych rekl ze mam dobre nastavene i IP a netmask.

Dobry den, Setkal jsem se s podobnym problemem a stale jsem jej
nevyresil, mozna delam neco spatne, mozna to muze byt tento pripad. To
same se mi stalo s kartou 3c509 jiz na dvou strojich:

Vse se zda byt dobre nakonfigurovane, ale sit proste nechodi. Mezi
pocitaci se nepingnu - mam funkcni sit o nekolika pocitacich s HUBem
(10Mbit hub) a pripojil jsem jeden pocitac s 3c509 (jinak tuhle kartu
jiz v te siti taky mam, mam tu i nejake realteky, vse funguje). Pro
priklad, PC A je ten nefunkcni s 3c509, PC B je funkcni stanice. Pinguju
z PC A na PC B, na obou stanicich jsem si pustil tcpdump. na PC B vidim
jak ARP pozadavky, tak ARP odpovedi (mj kdzy pustim tcpdump na treti
stanici, vidim to same!). v tcpdumpu na PC A ovsem vidim jen ARP
pozadavek. Mam pocit, jakoby ta karta proste NEPRIJIMALA. Zkousel jsem
DOS utilitou ke karte menit konfiguraci (predevsim vyber media),
nepomohlo. Jinak kdyz na PC A nabootuju WIN, karta normalne chodi. Stalo
se mi to na dvou pocitacich (celeron266 s chipsetem M52xx a PIII s intel
BX). Jeste mne napada, jestli to nemuze byt zpusobeno zapnutym PnP na te
karte, az bude cas, vyzkousim.