pppd a zblazneny systemovy cas na IBM netvista

Ales Rygl rygl na mybox.cz
Úterý Červenec 6 11:32:01 CEST 2004

Ahoj,

        zapasim s prechodem na novy HW - IBM netvista (kancelarsky "mikrodesktop":
Pentium 4 - 2.4GHz, Intel chipset, integrovana grafika, zvukovka).

        System je bez jakychkoliv problemu a nestability, az do te doby, nez se
pripojim na Internet (gprs) pomoci Kppp. Pak se stane to, ze systemovy cas
zacne bezet cca 2x rychelji (!) - podle hodin v KDE. KDE to po chvili pekne
rozhodi a pokud se vcas neodpojim, je to na knoflik, neb nezabere ani
reboot.
        Zkousel jsem kde co, co by mohlo souviset s casem a interrupty:
vypinat/zapinat podporu RTC v jadre a bez vysledku. Dosahl jsem spise
zhorseni stavu - cas bezel odhadem tak 20x rychleji.

        V lozich/dmesg jsem objevil hlasky typu: (oriantacne, podle kernelu)
Too many interrupts for RTC
Too many tick losts, falling back to sane timesource

Pripadne dodam i nejake dalsi hlasky. Evidentne se cas rozhodi. Ale netusim
proc zrovna pri pouziti ppp?!

System je Debian testing, jadro 2.4.26 nebo 2.6.7 (jinde zcela bez
problemu). V jadro je docela minimalni, jen moduly pro ppp, sitovku, tv
kartu, zukovku. KDE 3.2.

Nerusi nekdo, v cem je problem a proc by se cas mohl takhle rozjidet?

Dekuji vsem

Ales Rygl

Linux is like a wigwam -
no windows, no gates and Apache inside!