ethtool - nastaveni probuzeni pomoci Magic Packet

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Středa Červenec 7 11:44:02 CEST 2004

Pat wrote:
> Zdravim, chtel bych se zeptat, jestli nemate nekdo zkusenosti s
> nastavenim wake
> on lan v linuxu pomoci nastroje ethtool?

Wake on LAN pouzivame, ale vubec jsme ho nenastavovali pomoci
ethtool, ale primo v biosu PC.

> Ja jsem pouzil nasledujici nastaveni:
> ethtool -s eth0 wol g, coz by melo znamenat probuzeni po zaslani
> MagicPaketu,
> jestli jsem to spravne pochopil
> bohuzel mi to probudi i ping a nebo bylo by mozne, ze tyto pakety se
> vyskytuji
> na siti uplne bezne a ze se nechtenemu zapnuti PC nevyhnu???

Ano, pak se to chova tak, ze poslete MagicPacket na MAC te sitovky
a PC normalne nabootoje. Samovolne spusteni PC se nam tu jeste
neobjevilo.
(Jeste by bylo uzasne, kdyby existovalo neco jako "Remote LILO menu",
aby si clovek vybral, co ma nabootovat :-) )

Roman DAVID